Hearts in the Shadows - это психологическая визуальная новелла для взрослых, которая исследует сложность человеческого разума, эмоциональные связи, сформированные травмой, и тонкую грань между желанием защищать и потребностью контролировать. В ходе глубокого и эмоционально насыщенного повествования игрок берет на себя роль Тревора (имя может быть изменено), студента-психолога последнего курса, за спокойной манерой поведения которого скрывается темное прошлое. Именно это прошлое заставляет его тщательно тренировать свой ум, чтобы наблюдать, анализировать и манипулировать. В университетской среде, наполненной разрывом отношений, секретами и молодыми людьми, сражающимися со своими внутренними демонами, Тревор не только изучает поведение людей. Он будет испытывать его на прочность. Каждый встреченный им персонаж несет в себе боль, раны и эмоциональную пустоту. И Тревор, одержимый идеей контроля, попытается заполнить их по-своему. То, что начинается как история о товариществе и эмоциональной связи, может перерасти в тревожную динамику, где игроку придется усомниться в собственном выборе. Выведете ли вы их сердца из тени или утонете вместе с ними?
v0.025 General Improvements Overall sandbox structure polished for better stability. Adjustments to daily activity flow and time-based events. General performance improvements for scene transitions. A large number of old renders were remade with the new visual standard. Scenes & Characters Implemented the rotating daily event system. New dining room, bathroom, and bedroom dressing routines across Morning, Afternoon and Evening. Dialogue adjustments to make conversations feel more natural and character-accurate. I added some NPCs to make the university environment feel more alive, getting rid of those ugly monochrome NPCs. New characters introduced: Max — Trevor’s best friend, who will play an important role in the main story — as well as brief appearances from Autumn and Savannah. Visuals Better lighting, textures, and facial expressions. New renders created with the updated visual standard. Visual foundation reinforced for future updates. Bug Fixes Fixed missing scenes (including the nighttime kitchen scene). Corrected broken labels and event triggers. Adjusted duplicated or misaligned variables. General code cleanup.
v0.02 This update includes story progression, gameplay improvements, more life added to previously empty environments, the implementation of a hint system, relationship points and stat systems, two spicy scenes, and much more—adding roughly 1.5 to 2 extra hours of gameplay. Please keep in mind: you'll need to start a new game, as I've changed some variables, remade a few early renders, and due to the new choice system, old saves might not work properly.